Teljesítés igazolás minta 2024: nagyon ajánlott teljesítés igazolást kérni és kiállítani 2024-ben! Oldalunkról letölthető a 2024. évben használható teljesítés igazolás minta szerkeszthető formában. A teljesítés igazolást a megbízó állítja ki, mely tartalmazza a teljesítés formális igazolását. Számos kérdés merül fel a teljesítés igazolással kapcsolatban, melyet cikkünkben szeretnénk tisztázni. Az adóhatóság adóvizsgálat esetén szinte mindig vizsgálja a teljesítés igazolások meglétét is. Részletesen összefoglaljuk, hogy miért fontos teljesítés igazolást kérni és kiállítani 2024-ben.
Vagyonosodási vizsgálatok esetén az adóhatóság legtöbbször a teljesítés igazolások meglétébe köt bele, ráadásul ha a cégek rendelkeznek is ilyen dokumentummal, az ellenőrök általában akkor is részletesen vizsgálják azt, hogy a szerződések és a teljesítés igazolások tartalma egyezik-e, összhangban van-e egymással. Emiatt érdemes minden esetben, ha megbízási jogviszony jön létre, fizetéskor teljesítés igazolást kérni vagy adni 2024-ben is. A teljesítés igazolás akkor is megírandó, ha nem készpénzzel, hanem banki átutalással történik meg a munka kifizetése.
A teljesítés igazolás 2024 dokumentum elsősorban arra szolgál, hogy a megrendelő és a munkát elvégző számára is bizonyítsa a munka elvégzésének tényét, vagyis ez egy nagyon fontos dokumentum.
A teljesítés igazolást annak a cégnek vagy szolgáltatónak a nevére kell a munka elvégzését követően kitölteni, akivel korábban a megrendelő megbízási szerződést kötött. A teljesítés igazolást hitelesíteni kell, vagyis mindkét félnek cégszerűen alá kell írnia. Az igazolást két példányban kell elkészíteni.
A teljesítés igazolás kiállításának legfontosabb szerepe az, hogy a teljesítésre kötelezett cég vagy szolgáltató bizonyítékkal rendelkezzen a követelésének jogosságát alátámasztandó. Erre azért van szükség mert a megrendelők általában 15 vagy akár 90 napos határidővel fizetik ki a munka ellenértékét, sőt sok esetben még többet késnek a fizetéssel.
A teljesítés időpontjának szerződésszerű megállapításához a felek korábbi megbízási szerződésének tartalma alapján kell hivatkozni, illetve azt meghatározni. Ha a teljesítő a szerződésben foglaltakat határidőre teljesítette, akkor a megrendelő felé számlakibocsátási kötelezettsége keletkezik.
Teljesítés igazolás 2024
Fontos megjegyezni, hogy kizárólag a megrendelő állíthatja ki a teljesítés igazolást, hiszen ezáltal elfogadja a munka elvégzésének tényét, és ő fog fizetni érte.
Ha a szolgáltatást megrendelő nem fogadja el a teljesítést és nem állítja ki a teljesítés igazolást, akkor ez esetben a megrendelő és a szolgáltató között polgárjogi vita keletkezik, melyet bírósági útra lehet terelni.
Ha számlát állítunk ki 2024-ben, akkor kötelező a bizonylat alaki és tartalmi hitelességét valamivel igazolni, és erre szolgál a teljesítés igazolás. Vagyis ahhoz, hogy minden törvényi előírást betartsunk, jobban tesszük, ha teljesítés igazolást is kiállítunk a vállalt munka elvégzése után. Adóellenőrzéskor ugyanis az adóhatóság minden számlához tartozóan kérheti a bizonylatokat vagy a számlát igazoló teljesítés igazolást. A teljesítés igazolás természetesen a korábban megkötött megbízási szerződéshez kapcsolódik, melyről szintén írtunk már korábban weboldalunkon.
Megbízási szerződés minta 2024: töltse le a szabályszerű megbízási szerződés iratmintát!
Vállalkozási szerződés minta 2024 letöltés szerkeszthető formátumban
Teljesítés igazolás 2021Közzétette: Gazdasági Hírek – 2021. január 6., szerda